kneesocks.blogg.se

Rant about school

Kategori: Allmänt

Snart börjar skolan och jag har börjat få ångest.. För det första kommer jag inte börja i min vanliga klass som jag gick i innan jag flyttade till USA utan jag måste börja i tvåan även fast jag egentligen skulle börjat trean. Det betyder att jag kommer få gå med personer som är ett år yngre än mig, det gör egentligen inte så mycket för jag blev kompis med många yngre personer i USA. Innan jag åkte hade jag rätt stor ångest över det faktiskt, men det har jag kommit över. Varför jag har ångest är för att jag inte känner någon av dem jag ska gå med, det gjorde jag inte när jag började ettan heller men då kände ju ingen varandra. I USA var det inget problem för där jag var jag ju utbytesstudent och alla var intresserad av en. Men nu i min nya klass känner ju alla varann och sen kommer jag och tränger mig på liksom... 
 
Sen har jag såklart lite ångest över skolan i allmänhet, alla nya klasser, allt plugg, spanska.. SPANSKA! Ska ha spanska 4 och jag har inte läst spanska på ett år. Jag känner att detta kommer gå väldigt bra... En annan sak är att jag i USA inte pluggade ett skit, det var inte nödvändigt, man fick A ändå, även fast man inte pluggade. Det enda ämnet jag inte fick A i var matte och det var för att jag inte pluggade till proven, och då fick jag ändå C i slutet av terminen, så det kommer bli jättejobbigt att behöva börja plugga igen.
 
Okej nej nu ska jag sluta vara så negativ, det kommmer bli lite kul att börja skolan i alla fall. Jag kommer få nya vänner även fast det kanske tar ett tag att lära känna dem, jag kommer få gå roliga kurser. Det ser jag faktiskt väldigt mycket fram emot, mina kompisar har pratat om dessa kurser och de låter väldigt roliga faktiskt. Så det är jag lite taggad på. 
 
Ennan sak jag har tänkt på, jag måste göra något åt denna design...
 
On that note, it's time for me to leave you. Adiós (suck, spanska)
 
Min amerikanska skola
 
Kommentera inlägget här: